کانال مداحان

مداح و مداحی

معرفی مداحان مشهور کشور+زندگینامه---آموزش مداحی برای افراد مبتدی و حرفه ای---مداحی های معروف و پر طرفدار

مداح و مداحی

حمیدرضا مهرآبادی
مداح و مداحی معرفی مداحان مشهور کشور+زندگینامه---آموزش مداحی برای افراد مبتدی و حرفه ای---مداحی های معروف و پر طرفدار

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

باید و نبایدها در مدایح و مراثی اهل بیت (علیه السلام)

در مقدمه این بخش توجه برادران عزیز مداح را به ارزش کار مداحی جلب می نمایم.
1) مکرر این حدیث را شنیده اید. هر کس بگریاند، گریه کند و یا خود را به گریه بزند بهشت بر او واجب است.
2) امام صادق (علیه السلام) و امام رضا (علیه السلام) علاقه بی حد و حصری به روضه اجداد خود بویژه آقا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) داشته و مرتب مادر حسین (علیه السلام) را مورد عنایت خویش قرار می دادند که مشهورترین آنها سید حَمَیری، کُمیِت اسدی، دِعبل خُزائی می باشد.
3) صاحب جواهر (علیه الرحمه) فرمودند سه خط شعر روضه برای اهل بیت (علیه السلام) را با تمام کتب فقهی من جمله جواهر الکلام عوض می کنم.
4) هِمفر جاسوس انگلیسی در ممالک اسلامی در کتاب خاطرات خود با ترجمه دکتر محسن موید، چاپ 1361 اذعان نموده است که یکی از دشواریهای استعمار در کشورهای اسلامی بویژه کشورهای شیعه نشین برپا داشتن مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام) از سوی شیعه و اجتماعات بزرگ سوگواری در ماههای محرم و صفر و ایراد منظم خطابه ها و سخنرانی هایی که در تقویت و استحاکم مبانی ایمان مسلمین نقش انکارناپذیر دارند و آنان را به رفتار نیک وامی دارد. و لذا مراکز عزاداری امام حسین (علیه السلام) یا تکایا باید به ویرانه ها مبدل شود. برای این منظور اقداماتی انجام شود. که به برخی از آنها اشاره می شود.
1) وارد کردن بدعت ها و خرافات در جلسات امام حسین (علیه السلام) مثل علم های سنگین آهنی.
تذکر: علم در عزاداری از سنت های دینی و حسنه است و به شکل عمودی است و بیرق یا پرچم بر روی آن نصب می شود. منظور نویسنده از علم، علم های چند تیغه آهنی است.
2) بی محتوی ساختن نوحه ها، اشعار که باعث می شود. علما، متدینین و افراد سابقه دار در عزاداری کمتر رغبت کنند به این جلسات بروند و فقط جوانان می مانند با صدر شور و احساس آنوقت ما اهداف و برنامه های بعدی را پیاده می کنیم.
3) انتخاب وعاظ و نوحه خوانها یا تعزیه خوان هایی که سوء سابقه دارند که در نتیجه علاقه مردم به این جلسات کم می شود.
4) چاپ و نشر کتب و جزوات که حاوی اشعار بی محتوی و دون شأن اهل بیت علیهم السلام می باشد.
5) ایجاد شک و گمان نسبت به جلسات مذهبی و هرگونه جماعات دیگر در کشورهای اسلامی.
6) تبلیغ مذاهب من درآوردی برای پیروان تشیع مذهب حسین اللهی در غرب و شمال ایران مذهب علی اللهی، در طوس یا خراسان مذهب هشت امامی در اصفهان مذهب صادق اللهی.
7) تقویت غلات (جمع غلو) در شیعه به بهانه علاقه زاید الوصف به خاندان پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)
تذکر: ائمه طاهرین (علیه السلام) بویژه امام صادق (علیه السلام) غلو را به شدت نهی نموده و یکی از خطرات دین هم محسوب می شود.
8) ایجاد ابتذال در نوحه سرائی ها و اشاعه فرهنگ غربی (سوت زدن در محافل) به بهانه جذب عده ای و صدها مواردی دیگر. مشارالیه در ادامه یادآور می شود. کتابی است در انگلیس به نام (اسلام را چگونه نابود کنیم) و آنچه در این کتاب در جهت تخریب دین بویژه در بحث عزاداری امام حسین (علیه السلام) یافته ام عالی به نظر می رسید که بهترین و عملی ترین برنامه هایی بود که من و همکارانم وظیفه داشتیم در ممالک اسلامی انجام دهیم.
گمان می کنم اهمیت جایگاه مداحی اهلبیت عصمت و طهارت (علیه السلام) در این مقال نمی گنجد و به این چند بندختم نمی شود. اما برای روشن شدن اذهان کافی به نظر می رسد. حال با توجه به حساسیت این مهم به بیان بایدها و نبایدها در مداحی آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) می پردازیم.
1) بیائیم دست به دست هم دهیم و همگی از اشعار خوب و پرمایه استفاده کنیم. اگر به شعرایی مثل سید حیمری، فرزدق، دعبل، کمیت و دیگر شعرا و ادبای مذهبی توجه کنیم، می بینیم سطح شعر مذهبی در گذشته خیلی بالاتر بوده و در نوع خود سخت ترین و محدودترین شعر بوده است و هر شاعری توانایی سرودن این نوع شعر را بدون کسب سرمایه های لازم علمی و معنوی نداشته است. متاسفانه شعرای خوب تا زنده اند مورد توجه قرار نمی گیرند وقتی از دنیا می روند چاپلوسی ها و تعریف و تمجید شروع می شود. مگر مرحوم شهریار را نداشتیم آنقدر مشکل داشت. شاعر را می شناسیم بواسطه صاحبخانه اش با او آشنا شده ام وقتی به دیدنش رفتم در بدترین وضع ممکن بسر می برد. همین شاعر فقط صدها بیت شعر ناب فقط برای حضرت معصومه (س) سروده است و هزاران بیت شعر برای سایر اهلبیت که حتی قدرت چاپ شعرش را ندارد. اما هر سال محرم که فرا می رسد صدها جزوه جیبی و کوچکتر با صدها عنوان دارد وارد بازار می شود.
که غیر از چند جزوه انگشت شمار بقیه اصلا قابل ارائه در مجالس اهل بیت نیست. عموم آنها توسط مداحان سرشناس خوانده و نوار و سی دی آن در سطح کشور تکثیر و در اختیار مردم است شما را به خدا چه کسی باید بهداد وضع چاپ و نشر شعر برسد. مگر نخل میثم سازگار، دل سنگ آب شد انسانی دیوان های موید، چه عیبی دارد که همه باید اشعار بی محتوی بخوانیم. می گویند مردم شعر محاوره ای فولکور (فولک ور) را بیشتر می پسندند چه کسی باید سطح فکر مردم را بالا ببرد البته در شعر محاوره ای هم ما اشعار پر محتوی و جانسوز همراه با عاطفه داریم. مثل اشعار حاج احمد آرونی، حاج قاسم ملکی، شیهد غلامعلی رجبی، جانباز عزیز محمود ژولیده حتی بعضی از اشعار حاج علی انساین و حاج غلامرضا سازگار اما همین هایی که دارای محتوی است یا خوانده نمی شود یا کمتر خوانده می شود.
مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهای خود با مداحان فرمودند:
توصیف جسمی معصومین مثل وصف زلف و ابرو و دهان و چشم... یک طرف قضیه است مهمتر از همه ذکر معارف و فضائل اخلاقی و روحانی آنان است که لازم است بیان گردد و آن جلوه هایی از زندگی آن که به ما درس اخلاق و دین می دهد را باید بازگو گردد.
وقتی این شعر را برای یک پزشک مسیحی قرائت کردم. گفت حقیقتاً امام و پیشوای بر حق جامعه امیرالمؤمنین و همسر و فرزندان او هستند.
می زند پس لب او کاسه شیر - می کند چشم اشارت به اسیر
یا درباره حضرت زهرا (س)
این شنید ستم که آن گلدسته باغ عفاف - جامه نو را به سائل می دهد شام زفاف
این عمل ثانی ندارد در جهان بی اختلاف - جز علی که داد شمشیرش به دشمن در مصاف
فهرست مطالب

...................) Anotates (.................
1) برخی از جملات بندهای (1) و (2) و (3) از بخش سوم برگرفته از بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری است. به لحاظ کثرت سخنان معظم له از آوردن گیومه در متن خودداری شده است.
2) این بند مربوط به بیانات مقام معظم رهبری است.

 

منبع:http://www.ghadeer.org


موضوعات مرتبط: آموزش مداحی
برچسب‌ها: باید ها و نباید های مداحی

تاريخ : یک شنبه 28 آبان 1396 | 15:27 | نویسنده : حمیدرضا مهرآبادی |

قواعد مداحی

در مرثیه خوانی باید حرکات روی حروف را بشناسید و به آنها توجه کامل داشته باشید. حرکات دو نوعند: حرکات کوتاه ( َ ِ ُ ) و حرکات بلند ( ). حرکات کوتاه در چند جا کشیده می شوند:.............
الف) کلمه ی دارای این حرکات در آخر مصرح باشد. مانند کلمه ی «مَن» در بیت:
بتاب ای مه تو بر کاشانة مَن  که تاریک است امشب خانة مَن
ب) کلمه ی دارای این حرکات در وسط مصرع باشد و شما بخواهید مکث کنید. مانند کلمه ی«مادَر» در بیت:
متاب ای مه که تا کلثوم و زینب  نبنند روی مادَر، در دل شب
حرکات بلند در شروع مطالب هیچ گونه نقشی در این مورد ندارند. اما اگر حرکات بلند در وسط یا آخر کلمه باشند، کشیده می شوند.
برای شناخت بهتر کشش حرکات به شماره های گذاشته شده روی حروف بیتهای زیر که در دو وزن کوتاه و بلند می باشند دقت کنید. البته کشش صداها به سلیقه ی خود شما هم بستگی دارد ولی باید توجه کامل به یکنواختی آنها داشته باشید.
(وزن بلند)
یا رب از دلهای ما، نور محبت را مگیر
این تجمع این توسل، این ارات را مگیر
هستی ما بستگی دارد، به عشق اهل بیت
                                          3          2       3      2          4    
هرچه می خواهی بگیر، اما ولایت را مگیر
 *      *   *
(وزن کوتاه)
تمام لذّت عمرم، به این است
که مولایم امیرالمؤمنین است
در ضمن توجه داشته باشید که در بعضی سبکها مانند سبک دشتی و مختاباد اصول رعایت نمی شود بلکه علامتهای قبل وبعد از حرکات بلند هم کشیده می شوند.
تذکر: واژه هایی مانند «به، از، که و...» که خود معنی مستقلی ندارند و فقط به وسیله ی آنها جمله مفهوم پیدا می کند به هیچ وجه کشیده نمی شوند.

منبع:http://www.amozeshmadahi.blogfa.com

 

 

فنون مداحی

 

این بخش از نظر آموزشی بسیار مهم و ارزشمند است. و لذا در خواست داریم که به دقت مطالعه و در مجالس به کار برده شود. تا همه دریابیم با رعایت نکات فنی در مداحی مجالس اهل بیت (علیهم السلام) زیبا و جذاب خواهد بود. و هیئت ها از بی نظمی و پریشانی نجات پیدا خواهند کرد. این خواسته استعمار است که در جلسات روضه هر کس هر شکلی خواست مداحی کند هر چیزی دلش می خواهد بخواند. ما معتقدیم اهل بیت (علیه السلام) منشأ و بنیانگذار نظم و برنامه هستند. از وصایای مهم امیرالمونین علی (علیه السلام) نظم است. فنون مداحی یکی از امتیازات آن نظم بخشیدن به جلسات مداحی و روضه و در نتیجه منظم شدن هئیت می شود. و هر جا که نظم حاکم شد یادگیری و شعور بالا خواهد رفت.
در این بخش بر آنیم تا فنون زیر را تشریح نمائیم.
1) فن مجلس خوانی (مجلس شاعرانه و مجلس عالمانه)
2) فن بین المجلس خوانی
3) نوحه خوانی
4) دم خوانی
5) واحد خوانی
6) بحر طویل خوانی
7) زمینه خوانی
8) شور خوانی
9) شرر پاشی یا تکه خوانی
10) قصیده خوانی
11) مثنوی خوانی
12) دکلمه خوانی
13) مرصع خوانی
14) خود خوانی
15)ردیف خوانی
16) غریب خوانی
17) چارپایه خوانی
18) تازه خوانی
19) فن گریز یا پل سازی

 

1) مجلس خوانی

همانطور که در مقدمه این بخش ذکر شد مجلس خوانی دو گونه است.
الف: مداحی شاعرانه
بعد از اینکه مداح موضوع مداحی را انتخاب کرده که در چه موضوع یا محوری مدح و مرثیه یا شعر و سخنی اجرا کند به مرحله اجرا، می رسد. مداحی شاعرانه از اول با شعراست و موضوعات مهم و جالب و ادبی مورد توجه قرار می گیرد. و اجرای شعر با شواهد داستان و صحنه سازی و معنی کردن و مثال آوردن، تفسیر آمیخته با هنرها و شاهکارها و مضامین و زیبایی های ادبی بوده و موضوعات در ادبیات شعر گاهی در هر مصراع پراکنده و مختلف است. به انتخاب بیان، تفهیم، حسن سلیقه بسیار دیده و شنیده ایم. که مداحی با بیان جذاب یک موضوع و شعر و مضمون حساس و آتشین داشته ولی به علت عدم جذابیت بیان نتوانسته است تاثیر بگذارد. و لذا به همین علت مضمون را هم ضایع ساخته است.
ب: مداحی عالمانه
در اینگونه مداحی شروع مجلس بیشتر با استفاده از دعا، زیارت، خطبه، یا اشعار عربی یا روایات ولایی یا احادیث متناسب موضوع آغاز می شود. در این بخش از روایات جذاب استفاده می شود وقتی به روضه می رسیم. حالات و عواطف و احساسات به حد شورانگیز می رسد. در مداحی عالمانه بیان و تاثیر و انتخاب زیبایی های گفتاری بیشتر پیرامون محورهای علمی، تاریخی، روایی و اخباری بوده و رساندن معارف و پیام و درس مکتبی در نظر مداح است که با زبان شعر و مرثیه بیان می شود. در مرثیه بیشتر از مقاتل عربی هستند استفاده می شود.
مضامین باید بر گرفته از روایات، احادیث، اخبار تاریخی باشد. در مداحی شاعرانه مداح راحتر و آزاداتر است ولی در مداحی عالمانه مداح باید در احادیث و اخبار و روایات کم و زیاد یا غلو نکند. از معصومین (علیهم السلام) سخنی بدون مدرک و شبهه ناک نقل نکند و قدرت استنباط داشته باشد.
در مداحی شاعرانه اگر مداح مطالعه و سرمایه معلوماتی در مقاتل نداشته باشد با توضیح شعر مرثیه می تواند مجلس داری نماید. اما در مداحی عالمانه گفته ها عمیق تر و تحقیقی و کامل تر بیان شده و از حدی که در شعر به آن اشاره شده فراتر می رود. وقتی سخن به این جایگاه می رسد باید بگوئیم که مداحی یک مکتب است که معرفی آن هنر و هنرمند می خواهد.

 

2) فن بین المجلس خوانی

همانطور که از عنوان بحث مشخص می شود در این قسمت مداح خود آغاز کننده نیست. بلکه بین مجلس از مداح یا سخنران مجلس را تحویل می گیرد. و چند درجه دارد.
الف) بلافاصله بعد از واعظ اگر مجلس گرم و آماده است و سخنران روضه خوان و مرثیه خوان قهار باشد دیگر نیاز به مقدمه چینی نیست و باید در همان حال مجلس را اداره کند.
ب) در بین دعا یا زیارت با ترجمه قسمتی از آن شعر یا روضه مناسب آن را انتخاب کرده که با شور و حال خاص خوانده می شود.
ج) بعد از مداح دیگری مجلس را تحویل گرفته به همان شکل بند الف باید ادامه دهد. اگر واعظ یا مداح قبلی مجلس را به حد اوج شور و حال نرسانده اند در اینجا اگر مداح می تواند با فرود آمدن مجلس را گرمی بخشد مقدمه چینی آن هم با شعر خوب مانعی ندارد.
د) بعد از مداحی مجلس را تحویل میگیریم که وارد نوحه شده ما در اینجا باید واحد را شروع کنیم یا اگر نوحه به همان سبک داریم. یک یا دو بند و سپس واحد را ادامه دهیم.
ه) مداح قبل واحد را شروع می کند مداح بعد باید به همان سبک واحد بخواند که البته در این خصوص در ردیف خودی بیشتر بحث خواهیم کرد.
و) مداح قبل تمام مجلس را خود اداره می کند یعنی شروع، مرثیه، زمینه، نوحه، واحد و شور. سپس مداح بعد وارد می شود اینجا باید بسیار کوتاه در سه تا پنج دقیقه در شور و حال و اشعار طوفانی مجلس را ادامه و سریع به دعا ختم شود. چون معمولاً بعد از روضه و سینه زنی و شور کمتر افراد به روضه پایان مجلس توجه دارند البته این در همه مجالس یکسان نمی باشد. برخی از مجالس مثل بازار هیئت های قدیمی بیشتر به روضه آخر مجلس علاقه دارند.
تذکر 1: بندهای مذکور در مجالس مدح هم کارائی دارد. و عزیزان باید در مولودی خوانی هم این قواعد را سر لوحه قرار دهند.
تذکر 2: مداحان کار کشته در هر که مجلس را به آنها تحویل دهیم با خواندن چند بیت یا با سخنی یا شوری مجلس را به دلخواه به اوج یا فرود می آورد. که این کار هر کسی نیست.

 

بقیه در ادامه ی مطلب

 


موضوعات مرتبط: آموزش مداحی
برچسب‌ها: قواعد مداحیآموزش مداحی

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 28 آبان 1396 | 15:20 | نویسنده : حمیدرضا مهرآبادی |

**********پست ویژه جواد مقدم***********

به نام خدا

 

در این پست برای شما چند مطلب پر طرفدار از کربلایی جواد مقدم قرار داده ایم که توصیه می کنم حتما از آنها بازدید کنید.

 

1-من از شوق بارون به دریا زدم(جواد مقدم،مهدی رعنایی،مجتبی کرمی و سید علی وکیلی)

 

2-کلیپی از هیات و عکسهای جواد مقدم با مداحی تا که از عشق حسین...

 

3-بزرگترین ربات مداح و مداحی(شامل برنامه ی شور ترکیبی،تم موبوگرام و تلگرام دسکتاپ،عکس های کمتر دیده شده،متن مداحی،کد پیشواز،اطلاعیه جلسه و...)

 

4-مداحی شاهکار باد سلام می کند سرو قیام میکند...

 

5-کانال متفاوت کربلایی جواد مقدم


موضوعات مرتبط: جواد مقدم
برچسب‌ها: جواد مقدممهدی رعناییمجتبی کرمیسید علی وکیلیباد سلام می کندربات مداحیکانال جواد مقدمعکس جواد مقدم

تاريخ : یک شنبه 28 آبان 1396 | 10:35 | نویسنده : حمیدرضا مهرآبادی |

نحوه ی معروف شدن برخی مداحان

صادق آهنگران

صادق آهنگری - معروف به آهنگران - آغازگر قالب شکنی در فرم ادبیات هیئت های مذهبی بود. برای اول بار، در نوحه های آهنگران بود که واژه های متداول و روزمره وارد شد؛ واژه هایی مانند سنگرف، جبهه، فانوسقه، چکمه و ... پس از پایان جنگ، آهنگران ترجیح داد کماکان به عنوان یک مداح انقلابی دوران جنگ باقی بماند و بیشتر به عنوان تداعی کننده آن فضاهای آرمانی ایفای نقش کند.

داستان شهرت چند مداح معروف


منصور ارضی

تا پیش از پیدایش هیئت های عامه پسند، مشهورترین مداح کشور در دهه 70 منصور ارضی بود؛ مداحی که پدر معنوی هیئت های انقلابی دوران پس از جنگ و مداحان آنها محسوب می شود. ارضی مداحی بود که در مسائل روز کشور موضعی از جنس همان جوانان آرمانخواه داشت و آشکارا آن را بیان می کرد.

داستان شهرت چند مداح معروف


سعید حدادیان

علی اصغر (سعید) حدادیان شبیه ترین - در منش و شاکله شخصیتی - و نزدیکترین شاگرد منصور ارضی به او و مشهورترین ایشان است. مداحی توأم با سخنرانی، شاید مهمترین ارثی باشد که وی از استادش برده است. منتها با این تفاوت که اولا حدادیان عموما در آغاز مداحی سخنرانی می کند، نه مانند ارضی در میانه آن و ثانیا دامنه موضوعی سخنرانی های حدادیان کمتر مقولات مصداقی سیاسی را دربر می گیرد و بیشتر حاوی مباحث اخلاقی و حتی احکام فقهی است.

داستان شهرت چند مداح معروف


محمدرضا طاهری

پرورده خاندانی است که سال هاست مداحی در آن به سنت تبدیل شده. سال های دهه 70 خصوصا در میانه این دهه، دوران طلایی مداحی طاهری محسوب می شد. بین جوانان و نوجوانان هیئتی آن دوره، طاهری هوادارانی داشت که سعی می کردند حتی در آرایش و پوشش ظاهری هم شبیه او باشند؛ خصوصا هیئتی های دانش آموز و دانشجو به تیپ طاهری در مقابل تیپ لوطی منشانه یا بازاری دیگر مداحان انقلابی، علاقه بیشتری نشان می دادند؛ تیپی که شاخصه اش رسمی و شیک بودن، کت و شلوار و جلیقه شیک و مرتب، عینک بدون فریم و ... بود.

داستان شهرت چند مداح معروف


محمود کریمی

با سرعتی بیش از همتایان انقلابی اش مراتب مداحی حرفه ای و مدارج شهرت و محبوبیت را طی کرده. او بین مداحان جوان و انقلابی، مداحی صاحب سبک است. او دستی هم در شعر دارد و در ساخت سبک و ملودی مداحی هایش هم خودکفاست و کمتر به تقلید از دیگران می پردازد. در این زمینه باید او را پرکارترین و محبوب ترین مداح انقلابی سال های اخیر دانست؛ چرا که توانسته است درنوآوری و تنوع کمابیش پا به پای برخی مداحان عامه پسند حرکت کند و با استقبال مواجه شود.

داستان شهرت چند مداح معروف


حسن خلج

یکی از مداحان صاحب سبک انقلابی دوران پس از جنگ با گرایش به مداحی سنتی محسوب می شود. هر چند وی در سال های میانی دهه 70، در کنار طاهری و کریمی جزو مداحان جوان انقلابی و مشهور محسوب می شد اما به طور کلی، سبک و سیاق شخصی و کاری متفاوت و مستقل از دیگر مداحان انقلابی دوران پس از جنگ را دارد؛ استقلالی که خصوصا در سال های اخیر نمود بارزی یافته است.

خلج به مداحی در مجالس خانگی و خصوصی بیشتر علاقه نشان می دهد تا مجالس بزرگ و عمومی. همین منش، زمینه ای فراهم آورده است که او همواره در مرز هیئت های سنتی و انقلابی حرکت کند.

داستان شهرت چند مداح معروف


برچسب‌ها: نحوه معروف شدن مداحان

تاريخ : یک شنبه 28 آبان 1396 | 10:34 | نویسنده : حمیدرضا مهرآبادی |

کد پیشواز ایرانسل

کدهای آهنگ های پیشواز مخصوص سیم کارتهای ایرانسل :
 
کد آهنگ پیشواز از سید علی مومنی :
 
برادر دعا کن که زینب بمیرد ۴۴۱۱۱۶۲
 
 
 
 
کدهای آهنگ پیشواز از کربلایی حسین سیب سرخی :
 
اکبرم چرا خفته ای ۴۴۱۲۱۵۶
 
اکبر ای یوسف کنعانی ۴۴۱۲۱۹۱
 
 
 
 
کدهای آهنگ پیشواز از کربلایی حمید علیمی :
 
ای از غم تو ۴۴۱۱۰۶۲
 
ای گل پیامبر ۴۴۱۳۲۰۸
 
بقیع و عرشیان ۴۴۱۱۷۶۹
 
بوی کربلا ۴۴۱۳۲۰۴
 
به روی ماهت ۴۴۱۱۴۷۴
 
بی تو کسی ندارم ۴۴۱۳۲۰۷
 
بیمار علی ۴۴۱۳۲۰۶
 
تا جان بود ۴۴۱۲۶۹۱
 
تویی صاحب کرم ۴۴۱۲۳۶۰
 
تویی همه وجودم ۴۴۱۱۵۳۹
 
خاک در سامره ۴۴۱۱۰۶۷
 
خانه ی شعله ورم ۴۴۱۳۲۳۲
 
خواهم به زیر قدمت ۴۴۱۲۶۸۸
 
دل پر غم من ۴۴۱۱۷۷۵
 
روز جمعه شد و دلبر نیومد ۴۴۱۲۶۸۹
 
شایسته وصال تو ۴۴۱۲۶۹۰
 
ششمین قرآن ناطق ۴۴۱۱۷۷۷
 
غرق آه و درد ۴۴۱۳۲۰۹
 
غروب مدینه چه دلگیره ۴۴۱۳۲۱۰
 
کبوتر دلم ۴۴۱۱۷۷۴
 
گل ارغوانم ۴۴۱۳۲۱۱
 
گل یاس علی ۴۴۱۳۲۱۲
 
مسموم وا اماما ۴۴۱۱۰۷۷
 
نمی دونم کی ام ۴۴۱۳۲۲۹
 
یا جواد الائمه ادرکنی ۴۴۱۱۹۲۱
 
یا حضرت جواد ۴۴۱۱۹۰۹
 
یا حضرت هادی ۴۴۱۱۰۶۵
 
یه شهر غربت ۴۴۱۱۷۹۷
 
 
 
 
کدهای آهنگ پیشواز از حاج عبدالرضا هلالی :
 
آقامون دلبره ۵۵۱۵۶۴
 
سایتون سنگینه مولا ۴۴۱۱۵۲۰
 
دیدنه کربلای تو ۵۵۱۵۶۵
 
دل پریشونم ۴۴۱۱۴۷۵
 
بین بقیع می گیرم پر ۴۴۱۸۰۲
 
بریم دو کوهه ۴۴۱۱۴۷۰
 
آقا بیا آقا بیا ۴۴۱۱۴۸۴
 
 
 
 
کدهای آهنگ پیشواز از کربلایی جواد مقدم :
 
أم ابیها لایق تو ۴۴۱۳۲۳۴
 
باز فاطمیه ۴۴۱۳۲۱۳
 
باز فاطمیه ۲ ۴۴۱۳۲۱۴
 
باز فاطمیه ۳ ۴۴۱۳۲۱۵
 
بی تو ای صاحب الزمان ۴۴۱۲۶۸۴
 
تمام آرزویم ۴۴۱۱۵۵۵
 
خال لبت ۴۴۱۱۲۱۳
 
دوبار دل بی قراره ۴۴۱۶۴۵
 
فصل عزای مادر شد ۴۴۱۳۲۴۲
 
مادر سرود جاودانه عشق ۴۴۱۳۲۳۳
 
من خال لبت ۵۵۱۱۰۵۰
 
أم ابیها سلام علیک ۴۴۱۳۲۳۵
 
 
 
 
کدهای آهنگ پیشواز از حاج محمود کریمی :
 
سوی دیدنم نیست ۴۴۱۳۴۳۳
 
در حریم قدس محرم زینب است ۴۴۱۳۴۲۵
 
ای خدای صبر عالم ۴۴۱۳۴۲۶
 
جام مرگ را می نوشم ۴۴۱۳۴۲۷
 
کیست زینب ۴۴۱۳۴۲۸
 
من هم مسافرم ۴۴۱۳۴۲۹
 
و ماندم و اشک ۴۴۱۳۴۳۰
 
می سوزه در هر نفس ۴۴۱۳۴۳۱
 
سینه ام می سوزد ۴۴۱۳۴۳۲
 
آسمان غریبی مثله ما ندیده ۴۴۱۳۴۲۳
 
زینب ، حاتم بر غم ۴۴۱۲۰۶۶
 
در برش که مصیبت کاه شد ۴۴۱۳۴۲۴
 
علمدار بدر و خیبر ۴۴۱۳۴۰۳
 
خیبر گشا ۴۴۱۳۴۰۷
 
علی صدای عشق ۴۴۱۳۴۰۴
 
خنده آسمون ۴۴۱۳۵۵۹
 
لبریز از انتظار ۴۴۱۲۸۱۵
 
به لبم رسیده جانم بیا ۴۴۱۲۸۱۴
 
طفلان ۳۳۱۸۱۲
 
غریب مدینه ۴۴۱۲۳۳۵
 
رضا غریب الغربا ۳۳۱۹۵۵
 
رضا غریب الغرباست ۴۴۱۲۳۵۸
 
کدهای آهنگ پیشواز از ابالفضل بختیاری :
 
دیگه زهرا نمیاد ۴۴۱۳۲۹
 
پرستوی علی ۴۴۱۳۳۷
 
خاتون دو عالم دختر نبی خاتم ۳۳۱۲۹۸
 
فدای اسم تو ۴۴۱۳۵۰
 
تنها اسیر و خسته منم ۴۴۱۴۴۵
 
 
 
 
کدهای آهنگ پیشواز از حاج مهدی سماواتی :
 
ای منتظر منتظران ۴۴۱۲۷۹۱
 
چشم یعقوب و دیدار تو ۴۴۱۲۷۹۳
 
آفتابا در پرده پنهان تا به کی ۴۴۱۲۷۹۲
 
امیر بی کسان بیا ۴۴۱۲۸۰۷
 
امید آخر دلها ۴۴۱۲۸۰۶
 
نیست در سینه قرار ۴۴۱۲۸۰۵
 
همه شب بر سر آنم ۴۴۱۲۸۰۱
 
غایب ز نظر ۴۴۱۲۸۰۰
 
مهدیا تا به کی ۴۴۱۲۸۰۹
 
ای ظهور درمان درد ها بیا ۴۴۱۲۷۹۸
 
یا مهدی بیا ۴۴۱۲۸۰۹
 
ساغر چشمانت ۴۴۱۲۸۰۸
 
 
 
 
کدهای آهنگ پیشواز از ماشاءالله عابدی :
 
دل تقدیم تو ۴۴۱۲۷۹۶
 
در راه جمعه ای ایست ۴۴۱۲۷۹۵
 
در فراغت ۴۴۱۲۷۹۴
 
نمیبینم رویت را ۴۴۱۲۸۰۴
 
حسرت دیدار تو ۴۴۱۲۸۰۲
 
غایب ز نظر ای همای عشق ۴۴۱۲۷۹۹
 
 
 
 
کدهای آهنگ پیشواز از حاج سید مهدی میرداماد :
 
تو دلم یه دنیا حرفه ۴۴۱۲۸۱۶
 
چی میشه یه بار شبونه ۴۴۱۲۸۱۶
 
 
 
 
کدهای آهنگ پیشواز از حاج سعید حدادیان :
 
گر بیایی ۴۴۱۲۸۱۳
 
آن سفر کرده ۴۴۱۲۸۱۱
 
عالم به ذکر مهدی آل پیمبر است ۴۴۱۲۸۱۲
 
 
 
 
کدهای آهنگ پیشواز از حاج مهدی سلحشور :
 
کربلا قبله نما ۴۴۱۲۷۹۰
 
حسین حسین آقام آقام ۴۴۱۲۷۸۹
 
دو پرچم سرخ ۴۴۱۲۷۸۸
 
همه شب خون به جگر دارم ۴۴۱۲۸۱۰
 
 
 
 
کدهای آهنگ پیشواز از کربلایی حمید علیمی :
 
غروب مدینه چه دلگیره ۳۰۰۸۲
 
نمیدونم کی ام آدمی خاکی ام ۳۰۰۸۴
 
یاد چوب خیزران ۱۰۲۰۷
 
گل ارغوانم ۳۰۰۸۱
 
توبه طوفان بلا نوحم بودی ۳۰۰۸۶
 
آرام جان لیلا ۱۰۲۰۸
 
 
 
 
کدهای آهنگ پیشواز از مداحان مختلف :
 
حاج مهدی سلحشور – گل سرخ و ارغوانی ۳۰۰۸۵
 
حاج حسن خلج – پرستوی مهاجرم ۳۰۰۷۹
 
کربلایی جواد مقدم – کرب و بلا نبر ز یادم ۱۰۱۴۸
 
حاج مهدی میرداماد – لبیک یا حسین ۱۰۲۱۸
 
حاج مهدی میرداماد – فاطمه یعنی تمام هستی ام ۳۰۰۸۰
 
حاج مهدی اکبری – سلام بابا دیگه بی جوابه ۳۰۰۷۱
 
حاج مهدی اکبری – فاطمه خدا کنه از رو زمین پاشی ۳۰۰۷۲
 
کربلایی حسین سیب سرخی – ساقی قلبش در تب و تاب ۱۰۱۹۶
 
حاج عبدالرضا هلالی – حیدر بابا ۱۰۲۰۲
 
حاج عبدالرضا هلالی – آقای من دنیای من ۱۰۲۱۲
 
آهنگ های پیشواز از حاج مجید بنی فاطمه :
 
لک لبیک ۱۰۲۰۶
 
عمو عباس ۱۰۱۰۶
 
بیا تا یه سیب سرخ و بو کنیم ۱۰۲۰۵
 
بوی سیب ۱۰۱۰۹
 
کدهای آهنگ پیشواز از محمود کریمی :
 
چشمام به چشم تو ۱۰۱۹۷
 
پرستوی سفیدم ۱۰۱۸۶
 
ندیدمت این غصه کم نیست آقا ۱۰۱۸۵
 
می روم به آخرین سفر ۱۰۱۸۴
 
من نمردم که تو تنهایی ۱۰۱۹۹
 
مرو قرار حیدر ۳۰۰۷۵
 
ما هم برون فتاده ۱۰۱۸۲
 
مادر جوونم ۳۰۰۷۶
 
قشنگ ترین بابای دنیا ۱۰۱۱۱
 
غضب نگاهش حیدریه ۱۰۱۸۰
 
ابالفضل شیرین ترین یار حسین ۱۰۱۷۳
 
آقام علی مظلومه ۱۰۱۷۴
 

برچسب‌ها: کد پیشواز

تاريخ : شنبه 27 آبان 1396 | 21:21 | نویسنده : حمیدرضا مهرآبادی |

کد پیشواز همراه اول

برای شما عزیزان تمام کدهای پیشواز همراه اول کد پیشواز مجموعه نوحه های محرم همراه اول را آماده کرده ایم امیدوارم این کدها مورد استفاده شما قرار بگیرد برای دیدن تمام کدها به ادامه مطلب بروید.
برای دیدن کد پیشواز همراه اول کد پیشواز مجموعه نوحه های محرم همراه اول به ادامه مطلب بروید
برای فعالسازی سرویس آوای انتظار خود از طریق پیام کوتاه، کد آوای مورد نظر خود را به شماره ۸۹۸۹ پیامک نمایید. همچنین می توانید جهت دریافت کد محبوب ترین آواهای انتظار، یک پیام کوتاه بدون متن به شماره ۸۹۸۹ ارسال نمایید.
31169
مدینه
حسین کشتکار
     
31168
غریب نینوا
حسین کشتکار
     
31167
ماه غم
حسین کشتکار
     
31166
خیمه زینب
حسین کشتکار
     
31165
عباس
حسین کشتکار
     
31164
هجران اکبر
حسین کشتکار
     
31163
رسم عشق
حسین کشتکار
     
31162
سینه زدن
مصطفی میرزایی
     
31161
لباس مشکی ما
مصطفی میرزایی
     
31160
ثارالله یا حسین
مصطفی میرزایی
30 روز
3000 ریال
 
 
31152
حسین ثارالله
داود مسعود
     
31151
یک باغبون خسته دل
مجید فیروزی
     
31150
ای حسین جانم
مجید فیروزی
     
31149
داداش حسین
حسن شیرازی
     
31148
تشنه غون کانیم بالا
مؤذن زاده
     
31147
به ذکر یا حسین
مؤذن زاده
     
31146
گل نازیم
حیدری
     
31145
امیر لشکر من
مجید فیروزی
     
31144
کمی آهسته تر
حسن شیرازی
     
31143
زینب زینب
مؤذن زاده
     
31142
اصغریم
حیدری
     
31141
علمدار رشید
جمال خجسته
     
31140
اگر یه روز حرمت رو نبینم
مصطفی میرزایی
     
31139
کربلا
حسین یعقوبیان
     
31138
ساقی ساقی حرم بده
حسن جعفری
     
31137
لا لا لا لا لالالالا
حسن جعفری
     
31136
اینجا محرم است
حسن جعفری
     
31135
دلم می سوزد
محمدزمان یعقوبی
     
31134
شب دلهای بی تاب
محمدزمان یعقوبی
     
31133
کربلا چه بی شکیبه
علی اصغر بذری
     
31132
با کاروان حسین
محمدرضا بذری
     
31131
سینه زن حسین
محمدرضا بذری
     
31130
باز محرم
محمدرضا بذری
     
31049
اشک من
غلامعلی کویتی پور
     
31048
خدایا خدایا
غلامعلی کویتی پور
     
31047
روز تنهای
غلامعلی کویتی پور
     
31046
حیلت رها کن
غلامعلی کویتی پور
     
31045
گفتم کجا؟ گفتا به خون!
غلامعلی کویتی پور
     
31044
چنگ دل
غلامعلی کویتی پور
     
31043
رخصت دیدار
غلامعلی کویتی پور
     
31042
غریبانه
غلامعلی کویتی پور
     
31041
ملکوت
غلامعلی کویتی پور
     
31040
غرق به خون
غلامعلی کویتی پور
     
31039
سنگ می بارد
غلامعلی کویتی پور
     
31038
اسم اعظم
غلامعلی کویتی پور
     
31037
هیهات من الذله
رضا رفیعی-حامد رضوانفر
     
31036
سخن عشق
رضا رفیعی-حامد رضوانفر
     
31035
حضرت زینب(س)
رضا رفیعی-حامد رضوانفر
     
31034
عباس علمدار
رضا رفیعی-حامد رضوانفر
     
31033
یا اخی
رضا رفیعی-حامد رضوانفر
     
31032
ذکر
رضا رفیعی-حامد رضوانفر
     
31029
حسین جانم
محمدرضا طاهری
     
31028
قتلگاه کربلا
محمدرضا طاهری
     
31027
غریب
محمدرضا طاهری
     
31026
غم مادرم
محمدرضا طاهری
     
31025
غم
محمدرضا طاهری
     
31024
گریه
محمدرضا طاهری
     
31023
ای کاش آقام برگرده
محمدرضا طاهری
     
31022
عشقم حسین
محمدرضا طاهری
     
31021
امام حسین
محمدرضا طاهری
     
31020
داغ علمدار
محمدرضا طاهری
     
31019
چشمان ترم
محمدرضا طاهری
     
31018
به کربلاماه آمده
محمدرضا طاهری
     
30282
مست رخ یارم
سیب سرخی
     
30281
آقام حرم نداره
محمدحسین حدادیان
     
30280
آقام آقام آقام یا رضا
بهمنی
     
30279
حسین غریب مادر
طاهری
     
30278
امام حسن (ع)
سعید حدادیان
     
30277
حضرت فاطمه صاحب عزاست
سعید حدادیان
     
30259
من الذی ایطمنی
داود سرداری
     
30258
چون آهوی اسیرم
داود سرداری
     
30257
سفینه النجاه
داود سرداری
     
30255
سوره فجر
عبدالباسط
     
30254
مظلوم کربلا
امیرعباس
     
30252
یا رقیه
شیرزاد
     
30251
ای اکبرم
داریوش رحیمی
     
30250
منو دل کندن
هلالی
     
30249
علمدار نیامد
داود سرداری
     
30248
علمدار (به زبان لری )
علی جهان آرا
     
30247
وارث اعطینا
سلحشور
     
30246
سقا و میر لشکرمن
خلج
     
30245
بی تو عاشق بودن زیبانیست
میرداماد
     
30244
کوفه شهر بی وفا
سیب سرخی
     
30243
عمو عمو آب آب
علیمی
     
30242
یا لیتنی کنا معک
محمود کریمی
     
30241
السلام ای سربریده یا قتیل العبرات
محمود کریمی
     
30240
دو تا داداش
علیرضا طلیسچی
     
30239
عموم عباس
شاهین آرین
     
30238
علی اصغر
علی عبدالمالکی

 

منبع:http://www.shirazsong.net


برچسب‌ها: کد پیشواز

تاريخ : شنبه 27 آبان 1396 | 21:20 | نویسنده : حمیدرضا مهرآبادی |

دانلود گلچین مداحی95

دانلود گلچین بهترین نوحه و مداحی محرم 95

گلچین بهترین نوحه های محرم

 

در این پست برای شما مجموعه فوق العاده 50 تراک صوتی از مداحی مداحان مشهور ویژه محرم 95 را برای شما آماده دانلود کرده ایم ، این مجموعه شامل نوحه و مداحی های حاج محمود کریمی , اکبری ,جواد مقدم, طاهری , هلالی ,حسین سیب سرخی ,علیمی و ... می باشد و با کیفیت بالا و لینک مستقیم آماده دانلود از ادامه مطلب می باشد.


برچسب‌ها: مداحی95

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 27 آبان 1396 | 21:12 | نویسنده : حمیدرضا مهرآبادی |
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.