در مقدمه این بخش توجه برادران عزیز مداح را به ارزش کار مداحی جلب می نمایم.
1) مکرر این حدیث را شنیده اید. هر کس بگریاند، گریه کند و یا خود را به گریه بزند بهشت بر او واجب است.
2) امام صادق (علیه السلام) و امام رضا (علیه السلام) علاقه بی حد و حصری به روضه اجداد خود بویژه آقا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) داشته و مرتب مادر حسین (علیه السلام) را مورد عنایت خویش قرار می دادند که مشهورترین آنها سید حَمَیری، کُمیِت اسدی، دِعبل خُزائی می باشد.
3) صاحب جواهر (علیه الرحمه) فرمودند سه خط شعر روضه برای اهل بیت (علیه السلام) را با تمام کتب فقهی من جمله جواهر الکلام عوض می کنم.
4) هِمفر جاسوس انگلیسی در ممالک اسلامی در کتاب خاطرات خود با ترجمه دکتر محسن موید، چاپ 1361 اذعان نموده است که یکی از دشواریهای استعمار در کشورهای اسلامی بویژه کشورهای شیعه نشین برپا داشتن مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام) از سوی شیعه و اجتماعات بزرگ سوگواری در ماههای محرم و صفر و ایراد منظم خطابه ها و سخنرانی هایی که در تقویت و استحاکم مبانی ایمان مسلمین نقش انکارناپذیر دارند و آنان را به رفتار نیک وامی دارد. و لذا مراکز عزاداری امام حسین (علیه السلام) یا تکایا باید به ویرانه ها مبدل شود. برای این منظور اقداماتی انجام شود. که به برخی از آنها اشاره می شود.
1) وارد کردن بدعت ها و خرافات در جلسات امام حسین (علیه السلام) مثل علم های سنگین آهنی.
تذکر: علم در عزاداری از سنت های دینی و حسنه است و به شکل عمودی است و بیرق یا پرچم بر روی آن نصب می شود. منظور نویسنده از علم، علم های چند تیغه آهنی است.
2) بی محتوی ساختن نوحه ها، اشعار که باعث می شود. علما، متدینین و افراد سابقه دار در عزاداری کمتر رغبت کنند به این جلسات بروند و فقط جوانان می مانند با صدر شور و احساس آنوقت ما اهداف و برنامه های بعدی را پیاده می کنیم.
3) انتخاب وعاظ و نوحه خوانها یا تعزیه خوان هایی که سوء سابقه دارند که در نتیجه علاقه مردم به این جلسات کم می شود.
4) چاپ و نشر کتب و جزوات که حاوی اشعار بی محتوی و دون شأن اهل بیت علیهم السلام می باشد.
5) ایجاد شک و گمان نسبت به جلسات مذهبی و هرگونه جماعات دیگر در کشورهای اسلامی.
6) تبلیغ مذاهب من درآوردی برای پیروان تشیع مذهب حسین اللهی در غرب و شمال ایران مذهب علی اللهی، در طوس یا خراسان مذهب هشت امامی در اصفهان مذهب صادق اللهی.
7) تقویت غلات (جمع غلو) در شیعه به بهانه علاقه زاید الوصف به خاندان پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)
تذکر: ائمه طاهرین (علیه السلام) بویژه امام صادق (علیه السلام) غلو را به شدت نهی نموده و یکی از خطرات دین هم محسوب می شود.
8) ایجاد ابتذال در نوحه سرائی ها و اشاعه فرهنگ غربی (سوت زدن در محافل) به بهانه جذب عده ای و صدها مواردی دیگر. مشارالیه در ادامه یادآور می شود. کتابی است در انگلیس به نام (اسلام را چگونه نابود کنیم) و آنچه در این کتاب در جهت تخریب دین بویژه در بحث عزاداری امام حسین (علیه السلام) یافته ام عالی به نظر می رسید که بهترین و عملی ترین برنامه هایی بود که من و همکارانم وظیفه داشتیم در ممالک اسلامی انجام دهیم.
گمان می کنم اهمیت جایگاه مداحی اهلبیت عصمت و طهارت (علیه السلام) در این مقال نمی گنجد و به این چند بندختم نمی شود. اما برای روشن شدن اذهان کافی به نظر می رسد. حال با توجه به حساسیت این مهم به بیان بایدها و نبایدها در مداحی آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) می پردازیم.
1) بیائیم دست به دست هم دهیم و همگی از اشعار خوب و پرمایه استفاده کنیم. اگر به شعرایی مثل سید حیمری، فرزدق، دعبل، کمیت و دیگر شعرا و ادبای مذهبی توجه کنیم، می بینیم سطح شعر مذهبی در گذشته خیلی بالاتر بوده و در نوع خود سخت ترین و محدودترین شعر بوده است و هر شاعری توانایی سرودن این نوع شعر را بدون کسب سرمایه های لازم علمی و معنوی نداشته است. متاسفانه شعرای خوب تا زنده اند مورد توجه قرار نمی گیرند وقتی از دنیا می روند چاپلوسی ها و تعریف و تمجید شروع می شود. مگر مرحوم شهریار را نداشتیم آنقدر مشکل داشت. شاعر را می شناسیم بواسطه صاحبخانه اش با او آشنا شده ام وقتی به دیدنش رفتم در بدترین وضع ممکن بسر می برد. همین شاعر فقط صدها بیت شعر ناب فقط برای حضرت معصومه (س) سروده است و هزاران بیت شعر برای سایر اهلبیت که حتی قدرت چاپ شعرش را ندارد. اما هر سال محرم که فرا می رسد صدها جزوه جیبی و کوچکتر با صدها عنوان دارد وارد بازار می شود.
که غیر از چند جزوه انگشت شمار بقیه اصلا قابل ارائه در مجالس اهل بیت نیست. عموم آنها توسط مداحان سرشناس خوانده و نوار و سی دی آن در سطح کشور تکثیر و در اختیار مردم است شما را به خدا چه کسی باید بهداد وضع چاپ و نشر شعر برسد. مگر نخل میثم سازگار، دل سنگ آب شد انسانی دیوان های موید، چه عیبی دارد که همه باید اشعار بی محتوی بخوانیم. می گویند مردم شعر محاوره ای فولکور (فولک ور) را بیشتر می پسندند چه کسی باید سطح فکر مردم را بالا ببرد البته در شعر محاوره ای هم ما اشعار پر محتوی و جانسوز همراه با عاطفه داریم. مثل اشعار حاج احمد آرونی، حاج قاسم ملکی، شیهد غلامعلی رجبی، جانباز عزیز محمود ژولیده حتی بعضی از اشعار حاج علی انساین و حاج غلامرضا سازگار اما همین هایی که دارای محتوی است یا خوانده نمی شود یا کمتر خوانده می شود.
مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهای خود با مداحان فرمودند:
توصیف جسمی معصومین مثل وصف زلف و ابرو و دهان و چشم... یک طرف قضیه است مهمتر از همه ذکر معارف و فضائل اخلاقی و روحانی آنان است که لازم است بیان گردد و آن جلوه هایی از زندگی آن که به ما درس اخلاق و دین می دهد را باید بازگو گردد.
وقتی این شعر را برای یک پزشک مسیحی قرائت کردم. گفت حقیقتاً امام و پیشوای بر حق جامعه امیرالمؤمنین و همسر و فرزندان او هستند.
می زند پس لب او کاسه شیر - می کند چشم اشارت به اسیر
یا درباره حضرت زهرا (س)
این شنید ستم که آن گلدسته باغ عفاف - جامه نو را به سائل می دهد شام زفاف
این عمل ثانی ندارد در جهان بی اختلاف - جز علی که داد شمشیرش به دشمن در مصاف
فهرست مطالب
...................) Anotates (.................
1) برخی از جملات بندهای (1) و (2) و (3) از بخش سوم برگرفته از بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری است. به لحاظ کثرت سخنان معظم له از آوردن گیومه در متن خودداری شده است.
2) این بند مربوط به بیانات مقام معظم رهبری است.
منبع:http://www.ghadeer.org
موضوعات مرتبط: آموزش مداحی
برچسبها: باید ها و نباید های مداحی
در مرثیه خوانی باید حرکات روی حروف را بشناسید و به آنها توجه کامل داشته باشید. حرکات دو نوعند: حرکات کوتاه ( َ ِ ُ ) و حرکات بلند ( ). حرکات کوتاه در چند جا کشیده می شوند:.............
الف) کلمه ی دارای این حرکات در آخر مصرح باشد. مانند کلمه ی «مَن» در بیت:
بتاب ای مه تو بر کاشانة مَن که تاریک است امشب خانة مَن
ب) کلمه ی دارای این حرکات در وسط مصرع باشد و شما بخواهید مکث کنید. مانند کلمه ی«مادَر» در بیت:
متاب ای مه که تا کلثوم و زینب نبنند روی مادَر، در دل شب
حرکات بلند در شروع مطالب هیچ گونه نقشی در این مورد ندارند. اما اگر حرکات بلند در وسط یا آخر کلمه باشند، کشیده می شوند.
برای شناخت بهتر کشش حرکات به شماره های گذاشته شده روی حروف بیتهای زیر که در دو وزن کوتاه و بلند می باشند دقت کنید. البته کشش صداها به سلیقه ی خود شما هم بستگی دارد ولی باید توجه کامل به یکنواختی آنها داشته باشید.
(وزن بلند)
یا رب از دلهای ما، نور محبت را مگیر
این تجمع این توسل، این ارات را مگیر
هستی ما بستگی دارد، به عشق اهل بیت
3 2 3 2 4
هرچه می خواهی بگیر، اما ولایت را مگیر
* * *
(وزن کوتاه)
تمام لذّت عمرم، به این است
که مولایم امیرالمؤمنین است
در ضمن توجه داشته باشید که در بعضی سبکها مانند سبک دشتی و مختاباد اصول رعایت نمی شود بلکه علامتهای قبل وبعد از حرکات بلند هم کشیده می شوند.
تذکر: واژه هایی مانند «به، از، که و...» که خود معنی مستقلی ندارند و فقط به وسیله ی آنها جمله مفهوم پیدا می کند به هیچ وجه کشیده نمی شوند.
منبع:http://www.amozeshmadahi.blogfa.com
فنون مداحی
این بخش از نظر آموزشی بسیار مهم و ارزشمند است. و لذا در خواست داریم که به دقت مطالعه و در مجالس به کار برده شود. تا همه دریابیم با رعایت نکات فنی در مداحی مجالس اهل بیت (علیهم السلام) زیبا و جذاب خواهد بود. و هیئت ها از بی نظمی و پریشانی نجات پیدا خواهند کرد. این خواسته استعمار است که در جلسات روضه هر کس هر شکلی خواست مداحی کند هر چیزی دلش می خواهد بخواند. ما معتقدیم اهل بیت (علیه السلام) منشأ و بنیانگذار نظم و برنامه هستند. از وصایای مهم امیرالمونین علی (علیه السلام) نظم است. فنون مداحی یکی از امتیازات آن نظم بخشیدن به جلسات مداحی و روضه و در نتیجه منظم شدن هئیت می شود. و هر جا که نظم حاکم شد یادگیری و شعور بالا خواهد رفت.
در این بخش بر آنیم تا فنون زیر را تشریح نمائیم.
1) فن مجلس خوانی (مجلس شاعرانه و مجلس عالمانه)
2) فن بین المجلس خوانی
3) نوحه خوانی
4) دم خوانی
5) واحد خوانی
6) بحر طویل خوانی
7) زمینه خوانی
8) شور خوانی
9) شرر پاشی یا تکه خوانی
10) قصیده خوانی
11) مثنوی خوانی
12) دکلمه خوانی
13) مرصع خوانی
14) خود خوانی
15)ردیف خوانی
16) غریب خوانی
17) چارپایه خوانی
18) تازه خوانی
19) فن گریز یا پل سازی
1) مجلس خوانی
همانطور که در مقدمه این بخش ذکر شد مجلس خوانی دو گونه است.
الف: مداحی شاعرانه
بعد از اینکه مداح موضوع مداحی را انتخاب کرده که در چه موضوع یا محوری مدح و مرثیه یا شعر و سخنی اجرا کند به مرحله اجرا، می رسد. مداحی شاعرانه از اول با شعراست و موضوعات مهم و جالب و ادبی مورد توجه قرار می گیرد. و اجرای شعر با شواهد داستان و صحنه سازی و معنی کردن و مثال آوردن، تفسیر آمیخته با هنرها و شاهکارها و مضامین و زیبایی های ادبی بوده و موضوعات در ادبیات شعر گاهی در هر مصراع پراکنده و مختلف است. به انتخاب بیان، تفهیم، حسن سلیقه بسیار دیده و شنیده ایم. که مداحی با بیان جذاب یک موضوع و شعر و مضمون حساس و آتشین داشته ولی به علت عدم جذابیت بیان نتوانسته است تاثیر بگذارد. و لذا به همین علت مضمون را هم ضایع ساخته است.
ب: مداحی عالمانه
در اینگونه مداحی شروع مجلس بیشتر با استفاده از دعا، زیارت، خطبه، یا اشعار عربی یا روایات ولایی یا احادیث متناسب موضوع آغاز می شود. در این بخش از روایات جذاب استفاده می شود وقتی به روضه می رسیم. حالات و عواطف و احساسات به حد شورانگیز می رسد. در مداحی عالمانه بیان و تاثیر و انتخاب زیبایی های گفتاری بیشتر پیرامون محورهای علمی، تاریخی، روایی و اخباری بوده و رساندن معارف و پیام و درس مکتبی در نظر مداح است که با زبان شعر و مرثیه بیان می شود. در مرثیه بیشتر از مقاتل عربی هستند استفاده می شود.
مضامین باید بر گرفته از روایات، احادیث، اخبار تاریخی باشد. در مداحی شاعرانه مداح راحتر و آزاداتر است ولی در مداحی عالمانه مداح باید در احادیث و اخبار و روایات کم و زیاد یا غلو نکند. از معصومین (علیهم السلام) سخنی بدون مدرک و شبهه ناک نقل نکند و قدرت استنباط داشته باشد.
در مداحی شاعرانه اگر مداح مطالعه و سرمایه معلوماتی در مقاتل نداشته باشد با توضیح شعر مرثیه می تواند مجلس داری نماید. اما در مداحی عالمانه گفته ها عمیق تر و تحقیقی و کامل تر بیان شده و از حدی که در شعر به آن اشاره شده فراتر می رود. وقتی سخن به این جایگاه می رسد باید بگوئیم که مداحی یک مکتب است که معرفی آن هنر و هنرمند می خواهد.
2) فن بین المجلس خوانی
همانطور که از عنوان بحث مشخص می شود در این قسمت مداح خود آغاز کننده نیست. بلکه بین مجلس از مداح یا سخنران مجلس را تحویل می گیرد. و چند درجه دارد.
الف) بلافاصله بعد از واعظ اگر مجلس گرم و آماده است و سخنران روضه خوان و مرثیه خوان قهار باشد دیگر نیاز به مقدمه چینی نیست و باید در همان حال مجلس را اداره کند.
ب) در بین دعا یا زیارت با ترجمه قسمتی از آن شعر یا روضه مناسب آن را انتخاب کرده که با شور و حال خاص خوانده می شود.
ج) بعد از مداح دیگری مجلس را تحویل گرفته به همان شکل بند الف باید ادامه دهد. اگر واعظ یا مداح قبلی مجلس را به حد اوج شور و حال نرسانده اند در اینجا اگر مداح می تواند با فرود آمدن مجلس را گرمی بخشد مقدمه چینی آن هم با شعر خوب مانعی ندارد.
د) بعد از مداحی مجلس را تحویل میگیریم که وارد نوحه شده ما در اینجا باید واحد را شروع کنیم یا اگر نوحه به همان سبک داریم. یک یا دو بند و سپس واحد را ادامه دهیم.
ه) مداح قبل واحد را شروع می کند مداح بعد باید به همان سبک واحد بخواند که البته در این خصوص در ردیف خودی بیشتر بحث خواهیم کرد.
و) مداح قبل تمام مجلس را خود اداره می کند یعنی شروع، مرثیه، زمینه، نوحه، واحد و شور. سپس مداح بعد وارد می شود اینجا باید بسیار کوتاه در سه تا پنج دقیقه در شور و حال و اشعار طوفانی مجلس را ادامه و سریع به دعا ختم شود. چون معمولاً بعد از روضه و سینه زنی و شور کمتر افراد به روضه پایان مجلس توجه دارند البته این در همه مجالس یکسان نمی باشد. برخی از مجالس مثل بازار هیئت های قدیمی بیشتر به روضه آخر مجلس علاقه دارند.
تذکر 1: بندهای مذکور در مجالس مدح هم کارائی دارد. و عزیزان باید در مولودی خوانی هم این قواعد را سر لوحه قرار دهند.
تذکر 2: مداحان کار کشته در هر که مجلس را به آنها تحویل دهیم با خواندن چند بیت یا با سخنی یا شوری مجلس را به دلخواه به اوج یا فرود می آورد. که این کار هر کسی نیست.
بقیه در ادامه ی مطلب
موضوعات مرتبط: آموزش مداحی
برچسبها: قواعد مداحیآموزش مداحی
به نام خدا
در این پست برای شما چند مطلب پر طرفدار از کربلایی جواد مقدم قرار داده ایم که توصیه می کنم حتما از آنها بازدید کنید.
1-من از شوق بارون به دریا زدم(جواد مقدم،مهدی رعنایی،مجتبی کرمی و سید علی وکیلی)
2-کلیپی از هیات و عکسهای جواد مقدم با مداحی تا که از عشق حسین...
3-بزرگترین ربات مداح و مداحی(شامل برنامه ی شور ترکیبی،تم موبوگرام و تلگرام دسکتاپ،عکس های کمتر دیده شده،متن مداحی،کد پیشواز،اطلاعیه جلسه و...)
4-مداحی شاهکار باد سلام می کند سرو قیام میکند...
5-کانال متفاوت کربلایی جواد مقدم
موضوعات مرتبط: جواد مقدم
برچسبها: جواد مقدممهدی رعناییمجتبی کرمیسید علی وکیلیباد سلام می کندربات مداحیکانال جواد مقدمعکس جواد مقدم
صادق آهنگران
صادق آهنگری - معروف به آهنگران - آغازگر قالب شکنی در فرم ادبیات هیئت های مذهبی بود. برای اول بار، در نوحه های آهنگران بود که واژه های متداول و روزمره وارد شد؛ واژه هایی مانند سنگرف، جبهه، فانوسقه، چکمه و ... پس از پایان جنگ، آهنگران ترجیح داد کماکان به عنوان یک مداح انقلابی دوران جنگ باقی بماند و بیشتر به عنوان تداعی کننده آن فضاهای آرمانی ایفای نقش کند.
منصور ارضی
تا پیش از پیدایش هیئت های عامه پسند، مشهورترین مداح کشور در دهه 70 منصور ارضی بود؛ مداحی که پدر معنوی هیئت های انقلابی دوران پس از جنگ و مداحان آنها محسوب می شود. ارضی مداحی بود که در مسائل روز کشور موضعی از جنس همان جوانان آرمانخواه داشت و آشکارا آن را بیان می کرد.
سعید حدادیان
علی اصغر (سعید) حدادیان شبیه ترین - در منش و شاکله شخصیتی - و نزدیکترین شاگرد منصور ارضی به او و مشهورترین ایشان است. مداحی توأم با سخنرانی، شاید مهمترین ارثی باشد که وی از استادش برده است. منتها با این تفاوت که اولا حدادیان عموما در آغاز مداحی سخنرانی می کند، نه مانند ارضی در میانه آن و ثانیا دامنه موضوعی سخنرانی های حدادیان کمتر مقولات مصداقی سیاسی را دربر می گیرد و بیشتر حاوی مباحث اخلاقی و حتی احکام فقهی است.
محمدرضا طاهری
پرورده خاندانی است که سال هاست مداحی در آن به سنت تبدیل شده. سال های دهه 70 خصوصا در میانه این دهه، دوران طلایی مداحی طاهری محسوب می شد. بین جوانان و نوجوانان هیئتی آن دوره، طاهری هوادارانی داشت که سعی می کردند حتی در آرایش و پوشش ظاهری هم شبیه او باشند؛ خصوصا هیئتی های دانش آموز و دانشجو به تیپ طاهری در مقابل تیپ لوطی منشانه یا بازاری دیگر مداحان انقلابی، علاقه بیشتری نشان می دادند؛ تیپی که شاخصه اش رسمی و شیک بودن، کت و شلوار و جلیقه شیک و مرتب، عینک بدون فریم و ... بود.
محمود کریمی
با سرعتی بیش از همتایان انقلابی اش مراتب مداحی حرفه ای و مدارج شهرت و محبوبیت را طی کرده. او بین مداحان جوان و انقلابی، مداحی صاحب سبک است. او دستی هم در شعر دارد و در ساخت سبک و ملودی مداحی هایش هم خودکفاست و کمتر به تقلید از دیگران می پردازد. در این زمینه باید او را پرکارترین و محبوب ترین مداح انقلابی سال های اخیر دانست؛ چرا که توانسته است درنوآوری و تنوع کمابیش پا به پای برخی مداحان عامه پسند حرکت کند و با استقبال مواجه شود.
حسن خلج
یکی از مداحان صاحب سبک انقلابی دوران پس از جنگ با گرایش به مداحی سنتی محسوب می شود. هر چند وی در سال های میانی دهه 70، در کنار طاهری و کریمی جزو مداحان جوان انقلابی و مشهور محسوب می شد اما به طور کلی، سبک و سیاق شخصی و کاری متفاوت و مستقل از دیگر مداحان انقلابی دوران پس از جنگ را دارد؛ استقلالی که خصوصا در سال های اخیر نمود بارزی یافته است.
خلج به مداحی در مجالس خانگی و خصوصی بیشتر علاقه نشان می دهد تا مجالس بزرگ و عمومی. همین منش، زمینه ای فراهم آورده است که او همواره در مرز هیئت های سنتی و انقلابی حرکت کند.
برچسبها: نحوه معروف شدن مداحان
برچسبها: کد پیشواز
برای شما عزیزان تمام کدهای پیشواز همراه اول کد پیشواز مجموعه نوحه های محرم همراه اول را آماده کرده ایم امیدوارم این کدها مورد استفاده شما قرار بگیرد برای دیدن تمام کدها به ادامه مطلب بروید.
برای دیدن کد پیشواز همراه اول کد پیشواز مجموعه نوحه های محرم همراه اول به ادامه مطلب بروید
برای فعالسازی سرویس آوای انتظار خود از طریق پیام کوتاه، کد آوای مورد نظر خود را به شماره ۸۹۸۹ پیامک نمایید. همچنین می توانید جهت دریافت کد محبوب ترین آواهای انتظار، یک پیام کوتاه بدون متن به شماره ۸۹۸۹ ارسال نمایید.
31169 |
مدینه |
حسین کشتکار |
|||
31168 |
غریب نینوا |
حسین کشتکار |
|||
31167 |
ماه غم |
حسین کشتکار |
|||
31166 |
خیمه زینب |
حسین کشتکار |
|||
31165 |
عباس |
حسین کشتکار |
|||
31164 |
هجران اکبر |
حسین کشتکار |
|||
31163 |
رسم عشق |
حسین کشتکار |
|||
31162 |
سینه زدن |
مصطفی میرزایی |
|||
31161 |
لباس مشکی ما |
مصطفی میرزایی |
|||
31160 |
ثارالله یا حسین |
مصطفی میرزایی |
30 روز |
3000 ریال |
31152 |
حسین ثارالله |
داود مسعود |
|||
31151 |
یک باغبون خسته دل |
مجید فیروزی |
|||
31150 |
ای حسین جانم |
مجید فیروزی |
31149 |
داداش حسین |
حسن شیرازی |
|||
31148 |
تشنه غون کانیم بالا |
مؤذن زاده |
|||
31147 |
به ذکر یا حسین |
مؤذن زاده |
|||
31146 |
گل نازیم |
حیدری |
|||
31145 |
امیر لشکر من |
مجید فیروزی |
|||
31144 |
کمی آهسته تر |
حسن شیرازی |
|||
31143 |
زینب زینب |
مؤذن زاده |
|||
31142 |
اصغریم |
حیدری |
|||
31141 |
علمدار رشید |
جمال خجسته |
|||
31140 |
اگر یه روز حرمت رو نبینم |
مصطفی میرزایی |
31139 |
کربلا |
حسین یعقوبیان |
|||
31138 |
ساقی ساقی حرم بده |
حسن جعفری |
|||
31137 |
لا لا لا لا لالالالا |
حسن جعفری |
|||
31136 |
اینجا محرم است |
حسن جعفری |
|||
31135 |
دلم می سوزد |
محمدزمان یعقوبی |
|||
31134 |
شب دلهای بی تاب |
محمدزمان یعقوبی |
|||
31133 |
کربلا چه بی شکیبه |
علی اصغر بذری |
|||
31132 |
با کاروان حسین |
محمدرضا بذری |
|||
31131 |
سینه زن حسین |
محمدرضا بذری |
|||
31130 |
باز محرم |
محمدرضا بذری |
31049 |
اشک من |
غلامعلی کویتی پور |
|||
31048 |
خدایا خدایا |
غلامعلی کویتی پور |
|||
31047 |
روز تنهای |
غلامعلی کویتی پور |
|||
31046 |
حیلت رها کن |
غلامعلی کویتی پور |
|||
31045 |
گفتم کجا؟ گفتا به خون! |
غلامعلی کویتی پور |
|||
31044 |
چنگ دل |
غلامعلی کویتی پور |
|||
31043 |
رخصت دیدار |
غلامعلی کویتی پور |
|||
31042 |
غریبانه |
غلامعلی کویتی پور |
|||
31041 |
ملکوت |
غلامعلی کویتی پور |
|||
31040 |
غرق به خون |
غلامعلی کویتی پور |
31039 |
سنگ می بارد |
غلامعلی کویتی پور |
|||
31038 |
اسم اعظم |
غلامعلی کویتی پور |
|||
31037 |
هیهات من الذله |
رضا رفیعی-حامد رضوانفر |
|||
31036 |
سخن عشق |
رضا رفیعی-حامد رضوانفر |
|||
31035 |
حضرت زینب(س) |
رضا رفیعی-حامد رضوانفر |
|||
31034 |
عباس علمدار |
رضا رفیعی-حامد رضوانفر |
|||
31033 |
یا اخی |
رضا رفیعی-حامد رضوانفر |
|||
31032 |
ذکر |
رضا رفیعی-حامد رضوانفر |
|||
31029 |
حسین جانم |
محمدرضا طاهری |
|||
31028 |
قتلگاه کربلا |
محمدرضا طاهری |
31027 |
غریب |
محمدرضا طاهری |
|||
31026 |
غم مادرم |
محمدرضا طاهری |
|||
31025 |
غم |
محمدرضا طاهری |
|||
31024 |
گریه |
محمدرضا طاهری |
|||
31023 |
ای کاش آقام برگرده |
محمدرضا طاهری |
|||
31022 |
عشقم حسین |
محمدرضا طاهری |
|||
31021 |
امام حسین |
محمدرضا طاهری |
|||
31020 |
داغ علمدار |
محمدرضا طاهری |
|||
31019 |
چشمان ترم |
محمدرضا طاهری |
|||
31018 |
به کربلاماه آمده |
محمدرضا طاهری |
30282 |
مست رخ یارم |
سیب سرخی |
|||
30281 |
آقام حرم نداره |
محمدحسین حدادیان |
|||
30280 |
آقام آقام آقام یا رضا |
بهمنی |
|||
30279 |
حسین غریب مادر |
طاهری |
|||
30278 |
امام حسن (ع) |
سعید حدادیان |
|||
30277 |
حضرت فاطمه صاحب عزاست |
سعید حدادیان |
30259 |
من الذی ایطمنی |
داود سرداری |
|||
30258 |
چون آهوی اسیرم |
داود سرداری |
|||
30257 |
سفینه النجاه |
داود سرداری |
|||
30255 |
سوره فجر |
عبدالباسط |
|||
30254 |
مظلوم کربلا |
امیرعباس |
|||
30252 |
یا رقیه |
شیرزاد |
|||
30251 |
ای اکبرم |
داریوش رحیمی |
|||
30250 |
منو دل کندن |
هلالی |
|||
30249 |
علمدار نیامد |
داود سرداری |
|||
30248 |
علمدار (به زبان لری ) |
علی جهان آرا |
30247 |
وارث اعطینا |
سلحشور |
|||
30246 |
سقا و میر لشکرمن |
خلج |
|||
30245 |
بی تو عاشق بودن زیبانیست |
میرداماد |
|||
30244 |
کوفه شهر بی وفا |
سیب سرخی |
|||
30243 |
عمو عمو آب آب |
علیمی |
|||
30242 |
یا لیتنی کنا معک |
محمود کریمی |
|||
30241 |
السلام ای سربریده یا قتیل العبرات |
محمود کریمی |
|||
30240 |
دو تا داداش |
علیرضا طلیسچی |
|||
30239 |
عموم عباس |
شاهین آرین |
|||
30238 |
علی اصغر |
علی عبدالمالکی |
منبع:http://www.shirazsong.net
برچسبها: کد پیشواز
گلچین بهترین نوحه های محرم
در این پست برای شما مجموعه فوق العاده 50 تراک صوتی از مداحی مداحان مشهور ویژه محرم 95 را برای شما آماده دانلود کرده ایم ، این مجموعه شامل نوحه و مداحی های حاج محمود کریمی , اکبری ,جواد مقدم, طاهری , هلالی ,حسین سیب سرخی ,علیمی و ... می باشد و با کیفیت بالا و لینک مستقیم آماده دانلود از ادامه مطلب می باشد.
برچسبها: مداحی95